wózki widłowe szczecin

Wózek widłowy (zwany również wózkiem podnośnikowym , jitney , wózkiem widłowym , podnośnikiem widłowym i wózkiem widłowym ) to napędzany wózek przemysłowy używany do podnoszenia i przenoszenia materiałów na krótkie odległości. Wózek widłowy został opracowany na początku XX wieku przez różne firmy, w tym Clarka , która produkowała przekładnie , oraz Yale & Towne Manufacturing , która produkowała wciągniki . [1] [2] [3]Od II wojny światowej zastosowanie i rozwój wózków widłowych znacznie rozszerzyły się na całym świecie. Wózki widłowe stały się nieodzownym elementem wyposażenia w produkcji i magazynowaniu. [4] W 2013 r. 20 największych producentów na świecie odnotowało sprzedaż w wysokości 30,4 mld USD, przy 944 405 sprzedanych maszynach. [

Od połowy XIX wieku do początku XX wieku nastąpił rozwój, który doprowadził do dzisiejszego [ kiedy? ] nowoczesne wózki widłowe. Prekursorami nowoczesnego wózka widłowego były wciągarki z napędem ręcznym, które służyły do ​​podnoszenia ładunków. [4] W 1906 roku Pennsylvania Railroad wprowadziła zasilane akumulatorem platformy do przewożenia bagażu na stacji kolejowej w Altoona w Pensylwanii . I wojna światowa była świadkiem rozwoju różnych typów sprzętu do obsługi materiałów w Wielkiej Brytanii przez Ransomes, Sims & Jefferies z Ipswich. Wynikało to po części z niedoborów siły roboczej spowodowanych wojną. W 1917 Clarkw Stanach Zjednoczonych rozpoczęto opracowywanie i używanie ciągników z napędem i ciągników z napędem w swoich fabrykach. W 1919 roku Towmotor Company , aw 1920 Yale & Towne Manufacturing weszły na rynek wózków widłowych w Stanach Zjednoczonych. [2] Ciągły rozwój i rozszerzanie użytkowania wózka widłowego trwał przez lata 20. i 30. XX wieku. Wprowadzenie zasilania hydraulicznego i rozwój pierwszych elektrycznych wózków widłowych, wraz z zastosowaniem znormalizowanych palet pod koniec lat 30. XX wieku, pomogło zwiększyć popularność wózków widłowych. [4]

Rozpoczęcie II wojny światowej , podobnie jak wcześniej I wojna światowa, zachęciło do użycia wózków widłowych w działaniach wojennych. [6] Po wojnie wdrażano efektywniejsze metody przechowywania produktów w magazynach. Magazyny potrzebowały bardziej zwrotnych wózków widłowych, które mogłyby osiągać większe wysokości, a nowe modele wózków widłowych zostały stworzone, aby zaspokoić tę potrzebę. [7] Na przykład w 1954 r. brytyjska firma Lansing Bagnall , będąca obecnie częścią KION Group , opracowała rzekomo pierwszy elektryczny wózek wysokiego składowania do wąskich korytarzy. [6] Rozwój ten zmienił konstrukcję magazynów, prowadząc do węższych korytarzy i wyższego układania ładunków, co zwiększyło możliwości składowania. [6]W latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych bezpieczeństwo operatora stało się problemem ze względu na rosnące wysokości podnoszenia i udźwigi. Do wózków widłowych produkowanych w tej epoce zaczęto dodawać elementy zabezpieczające, takie jak oparcia ładunku i klatki operatora, zwane osłonami górnymi. [4] Pod koniec lat 80. w nowych konstrukcjach wózków widłowych zaczęto uwzględniać ergonomiczną konstrukcję , aby poprawić komfort operatora, zmniejszyć liczbę urazów i zwiększyć wydajność. [8] W latach 90. zaczęto zajmować się emisjami spalin z operacji wózków widłowych, co doprowadziło do wdrożenia norm emisji dla producentów wózków widłowych w różnych krajach. [9] Wprowadzenie wózków widłowych AC wraz z ogniwem paliwowymtechnologii, to także udoskonalenia w ciągłym rozwoju wózków widłowych. [4] [10]
Operacje ogólne
Kabina wózka widłowego z układem sterowania.

Wózki widłowe są przystosowane do ładunków o określonej maksymalnej masie i określonym przednim środku ciężkości . Informacje te znajdują się na tabliczce znamionowej dostarczonej przez producenta, a obciążenia nie mogą przekraczać tych specyfikacji. W wielu jurysdykcjach zmiana lub usunięcie tabliczki znamionowej bez zgody producenta wózka widłowego jest nielegalne. zobacz wózki widłowe szczecin

Ważnym aspektem obsługi wózka widłowego jest to, że musi on mieć skrętne tylne koła . Chociaż zwiększa to zwrotność w ciasnych zakrętach, różni się od tradycyjnego doświadczenia kierowcy z innymi pojazdami kołowymi. Podczas sterowania, ponieważ nie ma żadnego działania kółka , nie ma potrzeby stosowania siły sterującej w celu utrzymania stałej prędkości skrętu. zobacz też https://www.zelmekon.com/podnosniki-koszowe-szczecin.htm

Inną krytyczną cechą wózka widłowego jest jego niestabilność. Wózek widłowy i ładunek należy traktować jako jednostkę o stale zmieniającym się środku ciężkości przy każdym ruchu ładunku. Wózek widłowy nigdy nie może pokonywać zakrętu z dużą prędkością z podniesionym ładunkiem, gdzie siły odśrodkowe i grawitacyjne mogą się łączyć, powodując wypadek przewrócenia. Wózek widłowy jest zaprojektowany z limitem obciążenia dla wideł, który zmniejsza się wraz z podniesieniem wideł i podcięciem ładunku (tj. gdy ładunek nie uderza w widły „L”). Na wózku widłowym zwykle znajduje się tabliczka ładunkowa do ładowania odniesienia. Wózka widłowego nie należy używać jako podnośnika osobowego bez odpowiedniego wyposażenia zabezpieczającego, takiego jak „zbieracz wiśni” lub „klatka”.

Wózki widłowe są krytycznym elementem magazynów i centrów dystrybucyjnych. Uważa się, że konieczne jest zaprojektowanie tych struktur w sposób umożliwiający ich sprawny i bezpieczny ruch. W przypadku regałów Drive-In/Drive-Thru, wózek widłowy musi przemieszczać się w zatoce magazynowej o głębokości wielu pozycji palet, aby umieścić lub pobrać paletę. Często kierowcy wózków widłowych są wprowadzani do wnęki za pomocą szyn prowadzących na podłodze, a paleta jest umieszczana na wspornikowych ramionach lub szynach. Te manewry wymagają dobrze wyszkolonych operatorów. Ponieważ każda paleta wymaga wjazdu ciężarówki do struktury magazynowej, uszkodzenia są częstsze niż w przypadku innych typów magazynów. Projektując system najazdowy, należy dokładnie rozważyć wymiary wózka widłowego, w tym szerokość całkowitą i szerokość masztu. [11